zaterdag 15 juni 2013

De Luysen, Kiekendief, Weidebeekjuffers, Libel en een krantenartikel over onze trekvogels

Ik loop een beetje achter op schema maar hier weer een verslagje van mijn bezoek van 5 juni naar De Luysen/Kempenbroek.
Een koppel Kiekendieven heeft van deze omgeving hun thuis gemaakt. Mijn lens heeft niet die capaciteit om een goede foto te maken maar toch maar een foto plaatsen. Een prachtige en bijzondere vogel. Ook de Koekoek weer gezien en gehoord. Ver weg op een paal zat een Buizerd. De Geelgors was duidelijk te horen, maar liet zich niet zien. Bij de Abeek veel Weidebeekjuffers, en in de rietkragen veel Libellen. Het gras bloeit volop en heeft een mooie paarse gloed. Onder de brug veel vissen. Ik denk dat het Blankvoornen zijn. Na mijn wandeling even langs bij het Natuurhuis Mariahof. Waar een krantenartikel tegen het raam was geplakt over de trekvogelvangst langs de Egyptische kust. Meer kun je hierover lezen via deze link Natuurbericht.be Een trieste zaak. De vogels krijgen niet eens de kans om voor nageslacht te zorgen met alle gevolgen van dien.

Hier weer wat beelden:

Kiekendief

Buizerd

Bloeiend gras

Weidebeekjuffer


Weidebeekjuffer

Weidebeekjuffer

Blankvoorn?

Libel Platbuik (Libellula depressa)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten