vrijdag 19 juli 2013

Territorium, jonge Puttertjes en bloemen te kust en te keur ...

Omdat er zoveel bloemen stonden te bloeien moest ik nog even terug naar de Molenplas en om het vogeleiland wat dichterbij te bekijken.


Felle rakkers die Visdiefjes, een jonge meeuw werd niet geduld en duidelijk het territorium uitgejaagd. 



Veel Kokmeeuwen en een Zwartkopmeeuw, stak met kop en schouders boven de rest uit. Mooi! 

Aalscholvers hielden een rustpauze en zaten op een dammetje schouder aan schouder.

Weer hoorde ik de Leeuweriken maar ze lieten zich ook deze keer niet zien. Op de uitgebloeide Bereklauw nog steeds de fitissen druk met zaad eten. Zouden ze ongevoelig zijn voor het gif van deze plant? 

Vlakbij waar de Bereklauw staat zie ik een juveniel puttertje ook zaadjes nuttigen. Leuk dat ik eindelijk Puttertjes heb kunnen waarnemen. 


De bloemen van de wilde planten zijn prachtig en probeer zoveel mogelijk vast te leggen. Al met al weer veel plaatjes om te bekijken maar voor mij een mooie manier om alles een beetje te archiveren en terug te kunnen kijken. 
Helaas ben ik geen kenner van alle namen van de bloemen die ik tegenkom maar een vriendin van mij is ijverig geweest met het zoeken op Google en kwam een handige en mooie site over wilde bloemen tegen, waar de door mij gezochte namen, al snel gevonden waren. Dank je wel lieve vriendin!
Akkerwinde

Akkerwinde

Zwarte Toorts

Wilde Reseda

Wilde Reseda

Vlasbekje

Sint Janskruid

Muskuskaasjeskruid

Kattestaart

Gewone Agrimonie

Detail van Gewone Agrimonie



Geen opmerkingen:

Een reactie posten