vrijdag 28 februari 2014

IJzerenbos Susteren, Spechten en ....

 
Het IJzeren bos is bekend om zijn vele spechten. En dat geloof ik direct want toen ik daar doorheen wandelde hoorde ik links en rechts geroffel en het lachen van de groene specht. Zien was een ander verhaal maar op de terugweg kwam de grote bonte specht vlakbij op een tak zitten. Het licht was gelukkig nog goed dus heb ik dit exemplaar redelijk vast kunnen leggen. 
Grote bonte specht


 
Verder in het bos veel kool- en pimpelmezen. Deze kwamen snoepen van zaden die naar het schijnt door een mevrouw op vaste plekken langs het wandelpad worden gestrooid. De vogels zijn daar inmiddels zo aan gewend dat ze ook weinig vrees hebben voor de mens die daar langs komt. Uiteraard hebben muizen dit inmiddels ook ontdekt en zo kon ik deze bosmuis fotograferen. Niet zo simpel want ze zijn snel deze rakkers.
Bosmuis op zoek naar wat eetbaars



Pimpelmees
Kool- en Pimpelmezen
Al met al een mooi bos en vanwege de spechten zal ik daar vaker naar toe gaan.

2 opmerkingen:

  1. Wat een mooie foto's heb je kunnen maken. De bonte specht laat zich vaak moeilijk zien. En die bosmuis ook. De foto van de pimpelmees is er mooi qua kleur. In het bos waar ik vaak loop hoor ik ook veel spechten op de bomen tikken en heb de bonte specht ook al eens kunnen fotograferen, maar die zitten daar vrij hoog in de boom.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap Roos, dat je die hebt kunnen fotograferen.Ook het muisje vind ik erg goed geslaagd. Dat krijg ik helaas met mijn cameraatje niet voor elkaar. Ben stilaan toch een beetje jaloers aan het worden op je mooie foto's. Toch ook maar eens overwegen om eens iets beters aan te gaan schaffen.
    Gerard

    BeantwoordenVerwijderen