woensdag 18 juni 2014

Slechtvalken, Echt

14 juni ben ik gaan kijken of ik de Slechtvalken in Echt kon waarnemen. Bij aankomst is er geen valk te bespeuren. Wetende dat dat zo weer kan veranderen neem ik plaats op een bankje voor op het plein van de kerk. In een gesprekje met de beheerder van het kerkhof wordt al gauw duidelijk dat er dit jaar vier jongen zijn grootgebracht. Door omstandigheden was ik niet eerder in de gelegenheid om de jongen te observeren en nu ben ik eigenlijk te laat. Maar het gedrag van valken een beetje te kennen weet ik dat ze ook weer terugkeren naar de thuisbasis totdat de ouders het genoeg vinden en de kids de wijde wereld insturen. Goed en wel een uurtje gewacht te hebben hoor ik dat een valk luid roepend thuis komt. Het is een van de jongen die op het bovenste gedeelte plaatsneemt. Hij/zij laat zich mooi bewonderen en ik maak wat foto's. Het is die dag bewolkt maar desondanks krijg ik de valk mooi op de foto. Ik zal de volgende keer in het begin van de avond nog eens gaan kijken met meer kans dat er meerdere valken thuis zijn.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten