maandag 21 augustus 2017

De maand juli, een verzameling van waarnemingen


Als ik er nu niet aan begin komt het er niet meer van. Want ik, (alleen) vertrek weer voor twee weken naar Frankrijk op familie bezoek. In de maand juli weer veel moois gezien en het zal dan ook wel een lang blog worden qua foto's. Ik hoop dat jullie het geduld zullen hebben om het te bekijken. Maar dat ligt natuurlijk ook aan de foto's of die boeiend genoeg zijn. Dus zet je schrap.

Grote weerschijnvlinder vrouwtje Apatura iris female

If I do not start now I will never come to it. Because I, alone, will once again go to France to visit family. In the month July I made a lot of captures and so this will be a long log. I hope you will find the patience to watch it all. But that depends of course on if it is interesting enough.

IJsvogel Alcedo atthis



Weidebeekjuffer vrouwtje Calopteryx splendens female
 
Fuut Podiceps cristatus

 
Atalanta Vanessa atalanta

Grote weerschijnvlinder vrouwtje Apatura iris female

Grote weerschijnvlinder vrouwtje Apatura iris female

Phegeavlinder  Amata phegea
 
Kleine IJsvogelvlinder Limenitis camilla


Grote groene sabelsprinkhaan Tettigonia viridissima



 
Ree bok Capreolus capreolus




Witgatje Tringa ochropus


 
Eekhoorn Sciurus vulgaris





Zwartkop vrouwtje Sylvia atricapilla female



 
Bruuinrode heidelibel  Sympetrum striolatum

bloem van Pijlkruid Sagittaria sagittifolia

Pijlkruid Sagittaria sagittifolia
 
Europese Boomkikker Hyla arborea

29 opmerkingen:

  1. Hoi Roos,
    Wat een mooie verzameling foto's laat je zien.
    Ik ben weg van de ijsvogel maar ook de eekhoorn is prachtig.
    De paring van de libelle heb je ook perfect vast gelegd.
    Het zwartkop vrouwtje ook mooi om te zien, deze heb ik zelf nog nooit gezien.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Op naar een collectie eind augustus begin september

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige opnames Roos,geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De eerste foto van de ijsvogel is mijn favoriet! Zo mooi qua kleur en scherpte.
    Fijne vakantie en ben weer benieuwd wat je daar weer allemaal tegen komt en gaat fotograferen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. What a fabulous collection of images, Roos. It seems you had a very good July for observations! Of course, I think your Tree Frogs are wonderful, and I am very envious of your Kingfisher images. However, the real stars for me are the two Purple Emperor images on the vertical stem.

    I hope you have a wonderful time back in France. With my very best wishes - - - Richard

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you so much Richard. Glad you like my pictures :)

      Verwijderen
  6. Goed je best gedaan Roos! šŸ‘☺️šŸ‘šŸ‘šŸ‘

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Ge en leuk hier op mijn blog je reactie te lezen :)

      Verwijderen
  7. Hoi Roos.

    Super mooi wat je allemaal laat zien.
    Mooi alles op de foto's gezet.
    Veel plezier in de vakantie.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik had een tijdje je blog niet bezocht, Roos, en heb nu alles ruimschoots ingehaald. Wat een prachtige foto's heb je weer gemaakt en je bent op bijzondere plekken geweest. De vlinders zijn schitterend, maar ik val helemaal voor de eekhoorn. Die zijn zo lastig te fotograferen en deze staat er bijzonder goed op. Fijne tijd gewenst in Frankrijk. Hartelijke groet van Willy.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hi Roos, and a wonderful varied set of images, very jealous of your Kingfisher images, I find these impossible to get. The Tree Frogs are superb. Have a good family break. All the best, John

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Outstanding work, Roos, with a wide variety of organisms for us all to enjoy. As John mentions above the kingfisher images are quite exceptional.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Roos, Ik klikte je bericht aan en gelijk: Kleun, dreun, een fantastische header!!!! Dat kwam ff binnen. pffft. wat een prachtige foto van de ijsvogel is dit, mooi! Ik heb genoten van je mooi eekhoorns en ijsvogels, witgatjes beauty's van vlinders vooral die Grote Weerschijn...lucky you!! En wie wil er nou niet een zwartkopvrouw op de bramen! Super blog met hele fraaie foto's.
    groetjes, Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Niks teveel gezegd, Roos: inderdaad een lange serie, maar er zitten schitterende platen tussen. Ik heb in ieder geval het eind van dit blog gehaald ;-). Ik dacht eerst dat dit een blog uit Frankrijk zou worden, maar volgens mij is dit nog van hier, toch?
    Groet, Dick

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Dick. Het zijn allemaal foto's gemaakt in NL en BE.
      Roos

      Verwijderen
  13. Dag Roos,
    De ijsvogel is al een schitterende binnenkomer. De vlinders vind ik opmerkelijk, want je laat soorten zien die we in het westen nooit tegenkomen. Maar ook de beelden van de ree en het eekhoorntje vind ik bijzonder.
    Ik ga niet alles opnoemen maar je mag je gelukkig prijzen dat je al dit moois hebt mogen zien.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een prachtige en gevarieerde verzameling foto's. De ijsvogel staat er heel mooi op. Ik ben weg van je vlinderfoto's, om van te smullen.
    De witgatjes, de fuutjes en het vrouwtje zwartkop staan ook mooi in beeld vooral tussen de bramen. De eekhoorn vind ik ook geweldig. Proficiat met je dit blog.
    Groetjes
    Frans

    BeantwoordenVerwijderen
  15. I am so happy I found your very nice blog, Rose!!! You took so many amazing photos. You are so talented!!!!
    Henry

    BeantwoordenVerwijderen