vrijdag 2 augustus 2013

Twente 3, vervolg Landgoed Singraven en Watermolen

 Vervolg op log Twente 2:
 
Gerooide bomen worden in de watermolen bewerkt tot planken waar o.a. het hekwerk voor het Landgoed van worden gemaakt.
Een mooie oude beuk met noten staat te pronken in het park. Een andere gigant met mooi schors trok mijn aandacht. Ik hoop dat deze bomen nog lang mogen blijven staan.




 
Sinds het voorjaar is de "Landgoedwinkel aan de Dinkel" geopend. Hier kun je streekgebonden producten kopen, zoals jam, worst, kaas, mosterd, spulletjes voor in de tuin zo ook vogelvoederhuisjes, broedkastjes, boeken, kaarten en diverse leuke geschenken.

 
 Fraai hekwerk kom je overal op het Landgoed tegen.
 De Landgoedwinkel aan de Dinkel in de heringerichte schuur.
 Alle luiken aan gebouwen, en huizen die onder het landgoed vallen hebben deze specifieke luiken.
 De watermolen zaagt hout voor allerlei doeleinden en maalt koren voor meel.

 Achterzijde van de watermolen die drie raderen heeft.
De Dinkel
 De voorzijde van de watermolen


Woningen op het landgoed.

Al met al heb ik een hoop gezien en gedaan. Ik hoop dat ik je heb kunnen inspireren om ook eens een kijkje te gaan nemen. Met dank aan mijn gastvrouw en de beheerders van Singraven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten