dinsdag 17 maart 2015

Nieuwe lente bodes in pril stadium

16 maart

Gisteren ben ik weer naar De Doort geweest en in de buurt van het IJzeren bos. Testfoto's maken met mijn vervroegde verjaardagsgeschenk. De vorige camera en lens ingeruild voor een Nikon D610 met de allernieuwste lens  Nikor AF-S 300 mm 4.0 VR  PF ED met een minimaal gewicht van 755 gram.
Ik ben onder de indruk van al dit moois. Snel, haast geluidloos, licht in gewicht, mooie DOF met weinig of geen ruis, scherp. Een feestje!
Hier wat foto's ter illustratie.
De eerste ratelpopulier, wilgenkatjes, bosanemonen, gewoon speenkruid, pinksterbloem.
ratelpopulier of esp (Populus tremula) Populus tremula
 

 
wilgenkatjes (Salix) Salix



 
bosanemoon  (Anemone nemorosa) wood anemone


gewoon speenkruid (Ranunculus ficaria subsp. bulbilifer)


hazelaar (Corylus avellana) Common hazel
 
pinksterbloem  (Cardamine pratensis subsp. pratensis)


10 opmerkingen:

  1. Hoi Roos.

    Mooi de nieuwe aanwinst.
    Je hebt mooie foto's gemaakt.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi die lentebodes, de katjes vind ik zelf ook altijd erg leuk om te fotograferen. En wat een vroege pinksterbloem. De bosanemoontjes heb ik voor komende 2 weken nog op de planning om te fotograferen, maar hopen dat het weer en mijn vrije dagen het toelaten.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk als ik dit ziet gaat alles kriebelen en dan wil ik maar een ding ,naar buiten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Roos! Zo te zien is het een goede keus geweest, het resultaat is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Such beautiful photos taken with the new present
    I have a tiny Japanese point and click and my cell phone.
    Right now the easiest one for me pick up and hold.
    Enjoy the new gift.

    cheers, parsnip

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit ziet er geweldig mooi uit! Prachtig om zo een foto uit te printen en op te hangen. Dat geeft een echt hele nieuwe, mooie sfeer thuis!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lovely buds and flowers, Roos, spring has taken a good hold where you live :)
    Great post!
    Keep well, enjoy the end of the day!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lovely, delicate, ephemeral - how well you have captured the essence of spring. I feel uplifted just looking at these pictures.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hele mooie foto's. Wat zijn die pinksterbloemen vroeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow..... dat is een prachtige camera Roos en ook niet echt een van de goedkoopste. Echt een topper deze camera en dan ook nog een mooie lens erbij. Van harte gefeliciteerd met deze neiwue aanwinst. Als ik je foto's zou bekijk dan gaat dat nog heel wat moois opleveren :-)

    BeantwoordenVerwijderen